Auto nie odpala -są błedy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ametyst1973
    Drive
    • 2012
    • 42

    Auto nie odpala -są błedy

    vag = logi :idea:
  • aro333
    Ambiente
    • 2011
    • 167
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Auto nie odpala -są błedy

    W watku mechanicznym wczoraj pisalem o tym , że nie chce mi zaskoczyć skodzianka. Generalnie problem przez mrozy, podejrzewalem zamarzniete paliwo . Silnik ALH.
    Ale dzisiaj podlaczylem Vaga i zczytalem bledy, byly 2
    - 18039------ accelerate position sensor G79 signal Hight . To cos z pedalem przyspieszenia
    - 18263--- cos z szynądanych kompa chyba i dodatkowo w tym info
    P1855-35-10 -i to mnie zastanawia, czy to cos nie z mobilajzerem?

    Ayuto zgaszone normalnie bez stukow i hukow. Rano zona probowala odpalic i prawie nie krecil. Po pracy zrobilo sie cieplej aku krecil jak glupi jednak nie odpalil. Na 2 dzien podladowany aku do samochodu i to samo. Zczytalem bledy i skasowalem
    Auto nadal nie pali i teraz zglupialem czy mam paliwo zamarzniete czy jakas awaria w samochodzie

    Dodam jeszcze co do drugiego bledu- nie wiem czy on jest do konca powodem. Tydzien temu auto nieodpalilo z powodu niskiego stanu naladowania aku. Kręcilem az do momentu kiedy napiecie siadlo na tyle ze zapalily sie wszy6stkie kontrolki a rozrusznik stanął. Na drugi dzien aku naladowany krecil normalnie i auto normalnie odpalalo. Moze wtedy zalapal tego beleda przy niskim napieciu.
    Po wykasowaniu tych bledow, podczas krecenia rozrusznikiem, auto juz nie lapie tych bledow. Szcegolnie ten 2 blad mnie martwi. Czy gdyby bylo to faktycznie cos z ECU to nie powinien nawet podczas proby odpalenia znowu rejstrowac taki bląd? Co ciekawe z tego co pamietam byl przy tym kodzie jeszcze napis Intermittent cos jakby przerywany

    Komentarz

    • buldoggg
      Rider
      • 2014
      • 347
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      a może w wężyku jest powietrze i przez to nie chce ci odpalić,mrozy ? uhm....wczoraj było 8 na plusie dzis 5 na plusie (nie wiem gdzie mieszkasz) ale mimo wszystko w takich temperaturach puściłoby

      ja bym sprawdził czujnik temperatury silnika

      [ Dodano: Nie 02 Lut, 14 12:52 ]
      przy takim błędzie trzeba rozebrać obudowę ECU i sprawdzić stan wężyka wewnątrz a nie ten co idzie do obudowy (to tez sprawdź)(chyba że się mylę)

      Komentarz

      • aro333
        Ambiente
        • 2011
        • 167
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Ecu jest w podszybiu tak? Tam dochodzą jakies rurki a nie tylko wiązki kabli z czujników?

        Komentarz

        • buldoggg
          Rider
          • 2014
          • 347
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          sprawdź to :

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2324
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            buldoggg, w octaviach nie czujnika barometrycznego w ecu jak w pasatach,
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • aro333
              Ambiente
              • 2011
              • 167
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Hmmm tak czytam i czytam rozne fora. Zaczynam myslec o elektronice chyba . Ludziska piszą o przekazniku nr. 109. Faktycznie mam przed soba schemat co prawda A3 nie octavii ale jest podobnie. Ten przekaznik podaje napiecie do ECU przez bezpiecznik F32 ale rowniez i do przekaznika swiec. Gdyby byl zrabany to raczej nie mial bym efektu dzialania swiec żarowych. Z drugiej strony moze cos sie stalo w podszybiu z ECU i ten nie podaje mi napiecia podczas rozruchu na pompę a raczej na jej elektrozawor odcinający paliwo oznaczony na schemacie jako Y12. Wiem ze moge na krotko podac napiecie na tego Y12 przy pompie i probowac odpalic. Najpierw jednak chyba napelnie na maxa filtr paliwa lub go zmienie na nowy i tez napelnie. Mam wrazenie ze jest pusty. Juz sam nie wiem czego sie czepic, za duzo chyba czytam.
              Caly czas meczy mnie ten autoalarm, czy on wlasnie czasami nie ma jakiegos wplywu na ten elektrozawor w pompie przez jakis przekaznik?

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2324
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                aro333, a kontrolka od immo nie mryga? może i faktycznie alarm nie pozwala na uruchomić auta, jest to pewnie dołożony alarm, dziwne czemu sie nie rozbraja po otworzeniu auta.
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • buldoggg
                  Rider
                  • 2014
                  • 347
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  robal-podałem tylko link żeby kolega miał lepiej szukać.

                  ps:ja tak kiedyś miałem że rozbrajam auto z pilota,centralny ciach chce wejść do auta ale alarm zaczyna wyć i dioda od alarmu mruga (ale u mnie był to akumulator-stary poczciwy vw lupo)

                  Komentarz

                  • aro333
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 167
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Nie to nie tak. Na oko wszystko gra. Alarm sie rozbraja , dioda gasnie od niego, immo dziala normalnie , kontrolka od niego gasnie na liczniku. Takze ceweczka od immo raczej widzi klucz z transponderem. Pro9bowalem na 2 parach kluczykow. A Alarm mam momtowany od nowosci w skodzie, w tym momencie nie pamietam jaki ale jakis standard skodowski salonowy.
                    Tak tylko sie zastanawiam, czy jest jakis element wykonawczy alarmu np. przekaznik sterujacy elektrozaworem, blokujacy doplyw paliwa. Bo moze bytyc taka sytuacja, ze alarm smiga spoko tylko nie włacza elektrozaworu np i bedzie kicha. Ale pewnie w tym wypadku nie ma dodatkowych elektrozaworow a jedynie wplyw na pompe wtryskowa np na zawor odcinajacy. Nie wiem tak gdybam.

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2324
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      aro333, gdybyś się orientował w którym miejscu masz zamontowana tą centralkę to mógłbyś zajrzeć czy przy niej lub po drodze przewodu do zaworka do pompy nie ma czasem jakiegoś dodatkowego bezpiecznika , trzeba zacząć szukać od początku , z jakiej przyczyny elektozawór się nie otwiera , a próbowałeś na krótko podać napięcie na zawór i spróbować odpalić? jeśli by zapalił silnika to już jesteś bliżej problemu jak dalej , może jakaś wiązka jest przetarta w komorze silnika bądź coś zaśniedziało (jakieś złącze).ok
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • aro333
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 167
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Niefortunnie zalozylem dwa watki, jeden tutaj a drugi w zakladce mechanika i tam wiecej opisalem http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=76138 . Do rzeczy
                        -napiecie na elektrozaworze pompy sie pojawia po przekreceniu kluczyka w stacyjce 12V , dzisiaj to sprawdzilem. To samo na wszystkich bezpiecznikach szyny chyba +30. To napiecie zanika po pewnym czasie powiedzmy 5 sekund po odpstryknieciu przekaznika swiec. W [pozycji zaplon, gdy rozrusznik sie kreci na zacisku elektrozaworu N109 pojawia sie juz tylko 9V. Nie sprawdzilem dokladnie bo czas mnie gonil juz do0 pracy ale wydaje mi sie ze wogole podczas załączenia rozrusznika siada cale napiecie w aucie do 9V.To kiszka jest albo aku albo rozrusznik juz sie sypie i pobiera za duzy prad co obciaza slabe aku. I teraz w sumie nie wiem czy elektronika ECU i jego wszystkie czujniki nie szaleja przy tak niskim napieciu podczas rozruchu. Ba ciekawy jestem czy ten elektrozawor na pompie wogole przy 9V sie unosi dajac szanse zassania paliwa. Tak sie zachowujer moje aku prosto po ladowaniu czyli mozna przyjac ze "pełne" . Cos mi sie wydaje ze z tych 74Ah Varty to zostalo po 3 latach w srodku pewnie z 50Ah. Dodatkowo nie wiem czy sie nie zapowietrzyly wtryski. Nic jutro poluznie jeden przewod na wtrysku i zobacze czy wogole pompa podaje paliwo na wtrysk.Natomiast rope podam z butelki prosto na pompe bez filtra. Musze wreszcie wykluczyc czy to elektryka ze slabym juz aku i rozrusznikiem czy moze cos z paliwem.

                        Komentarz

                        Pracuję...